úterý 5. listopadu 2013

Banánové sušenky

Po večeru mě honila mlsná, ale nechtěla jsem do sebe nacpat nějakou vyloženě kalorickou bombu, tak jsem upekla superzdravé banánové sušenky. :) A jelikož "těsto" mělo skvělou konzistenci a bylo ze surovin, které nepotřebují tepelnou úpravu, napadlo mě, že by skvěle posloužilo i jako náplň do dortu nebo štrůdlu (který mimochodem v celozrnné verzi chystám v nejbližších dnech upéct, takže se podělím i s receptem).



Ingredience (na 14 kousků):
- 3 zralé banány
- 200 g ovesných vloček
- 3 vrchovaté polévkové lžíce strouhaného kokosu
- 2 vrchovaté polévkové lžíce mletého máku
- 1 polévková lžíce medu
- hrst rozinek
- sekané mandle


Postup:
Banány oloupeme a rozmixujeme (já jsem nemixovala, posloužilo i šťouchadlo na brambory :)). Přidáme ovesné vločky, kokos, mák, rozinky a med a promícháme. Hmota by měla být lepkavá, ale ne příliš, aby ze sušenek nebyly spíš placičky, dle potřeby tedy přidáváme sypké ingredience.
Troubu předehřejeme na 175°C. Na plechu s pečícím papírem polévkovou lžící vytvarujeme menší bochánky. Pečeme 20 - 30 minut, záleží jak moc chcete sušenky křupavé.

2 komentáře:

  1. Tak ty musím vyzkoušet! A máš nádherné fotky jídla :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej, je to jednoduché.. a troufám si říct, že i moc dobré. :)
      A děkuju! :)

      Vymazat